top of page
  • Blokje

Van disregulatie naar regulatie van onze gevoelens.

Om tot leren te komen, hebben kinderen een kalm brein nodig.



Hieronder zie je het Prikkelraam van Bas.

Bas is een jongen die heel snel boos wordt wanneer zaken niet lopen zoals hij wilt.

Samen met hem gingen we op zoek wat voor hem helpend kan zijn.



Vraag?

Wat kan ik de volgende keer doen als ik boos word?


Wat wil ik leren?

Ik wil me leren beheersen en in mijn 'raampje' blijven zodat ik mijn leeuw leer temmen.

Samen gaan we op zoek naar oplossingen die Bas helpen om rustig te blijven.


Helpende gedachte:

Meester Arne wil me helpen.



Deze denkoefening is voor kinderen niet gemakkelijk. Kinderen die onder spanning staan, zoals Bas, hebben een kleiner Prikkelraam. Hierdoor gaan ze sneller uit hun 'raam' en is het moeilijker om hun emoties te reguleren.



Door samen na te denken over de volgende keer, leren kinderen oefenen met de gewenste situatie.


Voor meer info over ons werkmateriaal, neem gerust contact op. We helpen je graag verder.

Ook het uitlenen van een demobord is mogelijk.


Comments


bottom of page